Skal jeg bruge en erhvervskonto før stiftelse?

Nej, du behøver ikke en erhvervskonto til dit anpartsselskab før stiftelse. Hvis du vælger klientkonto frem for bankbevis under bestillingen, kan vores advokat underskrive for selskabskapitalens tilstedeværelse og stiftelsen kan foregå uden problemer. Du skal blot overføre selskabskapitalen til advokatens klientkonto efter bestillingen er gennemført, reg. og kontonr. vil fremgå af din bekræftelsesmail. Når stiftelsen er gennemført kan du med dit nye CVR-nr. gå ned i banken og let få en ny erhvervskonto. Herefter sender du oplysninger på denne konto til vores advokat og du vil få selskabskapitalen overført til dit selskabs erhvervskonto.

Hvordan får jeg en bankkonto?

Du får en erhvervskonto til dit selskab, ved at gå ned i banken med dit nye CVR-nr. og snakke med din bankrådgiver om oprettelse af en konto. Vi kan ikke hjælpe dig med selve oprettelsen af din nye erhvervskonto, men sender dig stort set alle de dokumenter banken oftest spørger efter. Vi anbefaler, at du tilvælger udarbejdelsen af en ejerbog ved bestilling, hvis du ikke selv ønsker at udarbejde denne, da bankerne oftest efterspørger ejerbog i forbindelse med oprettelse af konto.

Har jeg fradrag for min betaling?

Du har fradrag for hele beløbet på fakturaen, bortset fra de 670 kr., der udgør gebyr for stiftelse af selskab. Har du valgt at momsregistrere selskabet, kan du ligeledes fradrage momsen på fakturaen, hvis du afholder den i dit nystiftede selskab.

Hvilket navn skal jeg vælge til mit nye anpartsselskab?

Du kan stort set navngive dit selskab som det passer dig. Du skal blot være opmærksom på, at navnet ikke overtræder registrerede varemærker og lignende, samt at navnet ikke allerede er optaget. Tjek nuværende selskabs- og virksomhedsnavne på cvr.dk.

Hvorfor skal jeg angive mit CPR-nr?

Det er et krav i henhold til den danske lovgivning at oplyse CPR-nr. på direktør, stifter mv. til Erhvervsstyrelsen ved stiftelse af anpartsselskaber. Desuden skal Apspartner.dk som virksomhed, identificere din identitet i henhold til loven om hvidvaskning og finansiering af terror, hvilket også medfører, at vi skal have oplyst dit CPR-nr. i forbindelse med stiftelsen.

Skal jeg have tilknyttet en revisor?

Vi har som udgangspunkt fravalgt revisionspligt for dig. Det betyder, at du ikke behøver at have hverken statsautoriseret revisor eller alm. revisor tilknyttet dit selskab. Det sparer dig for en del penge, når årsregnskabet skal udarbejdes. Hvis du ønsker det, kan du tilvælge revisionspligt under bestillingen via formularen.

Du skal dog være opmærksom på, at dit selskab ikke to regnskabsår i træk, må overskride følgende betingelser, for at kunne fortsætte med at fravælge revisionspligten hvert år:

  • en balancesum på 4 mio. kr.
  • en nettoomsætning på 8 mio. kr. og
  • et gennemsnitligt antal heltidsbeskæftigede på 12 i løbet af regnskabsåret
Hvorfor skal jeg betale gebyrer?

Ved stiftelse af selskab opkræver Erhvervsstyrelsen 670 kr. Vi afholder udgiften for dig, når vi foretager registreringen af selskabet og derfor betaler du gebyret til os i forbindelse med din bestilling. Denne udgift kan du derfor heller ikke spare ved at foretage stiftelsen selv.