TRIN 1 – VÆLG PAKKE

Holdingkonstruktion

Først skal du tage stilling til, hvilken pakke du ønsker. Med pakke mener vi selskabskonstruktion og som udgangspunkt anbefaler vi kunder, som ikke har selskab i forvejen og stifter for første gang, at vælge en holdingkonstruktion. Det skyldes at du kan stifte både holding og driftselskab med samme selskabskapital og samtidig opnå skattemæssige fordele. Den merudgift du skal betale til staten for at stifte et ekstra selskab, er en relativ meget lille del af de 50.000 kr., du ellers skal stille til rådighed for at stifte et ekstra selskab. Derfor er det næsten altid fordelagtigt at opnå holdingkonstruktionsfordele i forhold til de ekstra stiftelsesomkostninger. Du kan læse meget mere om holdingselskaber og fordele på vores side Alt om ApS.

Enkelt ApS

Har du allerede et holdingselskab, anbefaler vi vores enkelt ApS pakke – husk at oplyse holdingselskabet som stifter, således at vi kan sørge for, at du ligeledes i denne situation opnår holdingkonstruktion med alle skattemæssige fordele. Overvejer du at stifte holdingselskab, anbefaler vi vores holdingpakke, da du kan stifte både holding og driftselskab for samme selskabskapital.

Yderligere selskabskonstruktioner

Som udgangspunkt er der ikke nogen selskabskonstruktioner vi ikke kan assistere med. Vi har prøvet det meste, om det så må være de mere hyppige men mere komplekse selskabskonstruktioner, såsom ét fælles driftselskab ejet 50/50 af to forskellige holdingselskaber, eller to driftselskaber ejer af et og samme holdingselskab, eller noget helt tredje, må du endelig ikke holde dig tilbage. Ønsker du en af de to ovenstående løsninger, kan du vælge vores tredje pakke, der omfatter stiftelsen af selskaber og dækker begge løsninger. Har du en mere speciel konstruktion i tankerne, der indbefatter 4 eller flere selskaber, bedes du tage kontakt til os via telefon eller mail, så finder vi en god pris og en god løsning, der passer lige præcis til dig. Selvom vi ikke annoncerer med produktet direkte på siden, er det sjældent noget vi ikke kan håndtere, så hold dig endelig ikke tilbage.

NAVN OG ADRESSE

Indtast de nødvendige oplysninger via den smarte formular. Formularen er opdelt i 4 trin: selskab, stiftere, direktion og yderligere oplysninger. Vi skal hovedsageligt bruge simple oplysninger, såsom navn og adresse på selskabet, direktion og stiftere, men undervejs beder vi dig også tage stilling til hvilke tilvalgsydelser du ønsker, samt forhold i selskabsvedtægterne. Tjek eventuelt om dit firmanavn er ledigt på cvr.dk. Når formularen er udfyldt og ordren betalt, sendes informationerne automatisk videre til vores advokat, så de nødvendige dokumenter kan udarbejdes.

SELSKABSVEDTÆGTER

Hvis du ikke ønsker at tage stilling til selskabsvedtæger og lignende juridiske spørgsmål, kan du altid lade os vælge det, vi vurderer mest korrekt for din sag. Der er derfor intet behov for, at du som kunde skal have anskaffet dig nogen form for juridisk viden eller information, inden du går igang med stiftelsen.

LOVKRAV

De fleste tilvalgsydelser som du kan vælge undervejs, er lovkrav som alle selskaber skal opfylde, men som du selv kan foretage relativt smertefrit med en smule research på nettet. Alternativt hvis du foretrækker at lade os ordne alt det praktiske/juridiske for dig udover stiftelsen, anbefaler vi at du tilvælger ejerbog, registrering af ejere i det offentlige ejerregisterNem-ID aftale og momsregistrering (medmindre du skal drive virksomhed i en ikke momspligtig branche). Du kan læse meget mere om tilvalgsydelser på vores Alt om ApS side.

TRIN 2 – UDFYLD FORMULAR

TRIN 3 – UNDERSKRIV

FREMSENDELSE AF ID

Efter vi har modtaget din ordre, går vi igang med behandlingen af denne og udarbejdelse af dokumenterne. I mellemtiden skal du fremsende scan af identifikationspapirer til [email protected] og til vores advokat Mette, [email protected] Der skal fremsendes scan af sygesikringskort og pas eller kørekort. Desuden skal der sendes ID for alle direktører, ejere og eventuelle bestyrelsesmedlemmer. Dette er et krav, fordi at selskabsstiftelse er en ydelse, der er underlagt loven om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask af udbytte og finansiering af terrorisme – hvilket betyder at vi som selskab er underlagt denne lov og derfor påkrævet at identificere alle vores kunders identitet.

UNDERSKRIV MED NEM-ID

Dine dokumenter er, i næsten alle tilfælde, færdige samme dag som du bestiller ordren og bliver fremsendt så snart vi har modtaget scan af identifikationspapirer på alle relevante personer. Du modtager de udarbejdede stiftelsesdokumenter på email og her finder du et link til online underskrift af dokumenterne. Du behøver hverken printe eller scanne, da vi i stedet anvender Nem-ID. Har du bestilt holdingkonstruktion skal du have dit personlige nøglekort op af lommen flere gange, da vi sender dokumenter for begge selskaber – først holdingselskabet og efterfølgende for driftselskabet.

BEKRÆFTELSE AF SELSKABSKAPITAL

Efter dokumenterne er underskrevet skal selskabskapitalen bekræftes af vores advokat. Det kan enten gøres ved, at du overfører selskabskapitalen til advokatens klientkonto, eller ved at der fremsendes bankbevis fra din bankrådgiver. Du vælger hvilken metode du foretrækker i formularen under bestilling. Hvis du vælger bankbevis, skal du være opmærksom på, at pengene skal være overført til en erhvervskonto i selskabets navn og at vi kun accepterer bankbevis, som er fremsendt direkte fra din bankrådgiver selv.

MODTAG DIT NYE CVR-NR.

Når du har underskrevet dokumenterne og selskabskapitalen er bekræftet, kan registreringen af dit nye anpartsselskab foretages. Det tager for det meste få timer fra registrering til dit nye CVR-nr. ankommer fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Vores leveringstid afhænger derfor af, hvor hurtig du underskriver dokumenterne og fremsender bevis for selskabskapital. Gør du dette kort efter du har gennemført ordren, kan vi næsten altid levere CVR-nr. samme dag som bestillingen er foretaget.

MODTAG SELSKABSDOKUMENTER

Udover CVR-nr. sender vi dig selskabets registreringsbevis, faktura udstedt til selskabet (så evt. moms kan afholdes her) og eventuel dokumentation for alle registreringer foretaget i forbindelse med tilvalgsydelser – såsom ejerbog mv. som banken oftest stiller som krav for at få en erhvervskonto.

YDERLIGERE HJÆLP

Efter stiftelsen kan der komme flere ydelser, man som iværksætter, skal bruge i forlængelse heraf. Dette kan være revisor eller advokathjælp, udarbejdelse af en hjemmeside, telefonservice, kontorlokaler mv. Vi har efter erfaring med utallige stiftelser, kendskab til stort set alle behov og dækker de fleste af den slags ydelser gennem samarbejdspartnere og kan hjælpe dig med gode tilbud gennem dit kundeforhold til os.

TRIN 4 – FÆRDIG